Jdi na obsah Jdi na menu
 


Historické mosty a tunely

Příspěvky

Slavíč - Ferdinandův železniční tunel

Ferdinandův tunel v obci Slavíč je 258,9 metrů dlouhý a 6 metrů vysoký a od první poloviny 19. století jím projížděly vlakové soupravy mezi Lipníkem nad Bečvou a Bohumínem. Původně tunel neměl ani stát, jelikož trať měla být vedena v zářezu hlubokém 12 metrů, ale kvůli nestabilnímu geologickému podloží navrhl vrchní inženýr Karel Hummel vybudování otevřeného tunelu.

 
23. 2. 2019 | Rubrika: Historické mosty a tunely | Komentářů: 0

Jezernice - železniční viadukty

Železniční viadukty u obce Jezernice tvoří součást bývalé Severní dráhy císaře Ferdinanda, jejíž první úsek byl dán do provozu roku 1837. Pro finanční potíže se však jezernický viadukt dokončil až o 5 let později, ale do provozu byl uveden až v roce 1847, při zprovoznění tratě z Lipníku do Bohumína. Sestává z celkem 35 větších oblouků o světlosti 7,59 metru a 7 menších půlkruhových oblouků o světlosti 5,69, když tloušťka kleneb je 0,63 metru. Opěry jsou prodlouženy rovnoběžnými křídly. 

 
22. 2. 2019 | Rubrika: Historické mosty a tunely | Komentářů: 0

Budišov nad Budišovkou - kamenný most

Ve městě Budišov nad Budišovkou stojí kamenný klenbový pozdně barokní most z 18. století o dvou obloucích z lomového kamene a s plně vyzděným parapetem. Mezi oblouky je pilíř, který má z jedné strany půlválcový a ze druhé obdélníkový tvar. Na parapetu uprostřed mostu je na nízkém polštářovitém soklu, zdobeném vpředu kartuší, socha sv. Jana Nepomuckého v kontrapostu. Na kartuši je plastický letopočet 1725, na bočním průčelí je pak nápis postaveno Léta Páně 1773. Most je 12 metrů dlouhý, 6 metrů široký a nachází se 4 metry nad hladinou Budišovky.

 
6. 12. 2018 | Rubrika: Historické mosty a tunely | Komentářů: 0